Taborna šola ŽVN 1 skozi oči popotnika Vida

"Zelo sem ponosen, da sem se odpravil na ŽVN, saj sem dobil zelo velik zagon za skavte, naučil sem se več kot sem pričakoval." (VId Pesjak)

12.8 smo se  fantje Žiga, Martin in jaz (Vid) podali na novo izkušnjo in sicer v Kočevski rog, kjer je potekal poučni tabor – življenje v naravi.  Zbrali smo se ob zgodnjem popoldanskem času, pri skavtskem domu v Rogu. Najprej smo se na hitro spoznali in se razdelili v dve skupini.

Prva skupina se je odpravila v gozd, kjer so nam inštruktorji povedali različna pravila (npr. kako se rokovati z orodjem kot so sekire, nožki, na kaj moramo biti pozorni, ko kupujemo nova orodja, nato pa so nam še pokazali kako in kam podremo drevo). Druga skupina pa se je odpravila na travnik, tam smo se naučili postavljati bivake. Najprej so inštruktorji pokazali kako se pletejo šotorke skupaj, na kaj vse moramo biti pozorni, kako jih »zaklinimo«, nato pa smo se razdelili po 2-4 in skupaj sestavili bivake. Na koncu je sledila še ocena, kaj bi morali še popraviti in kaj je bilo v redu. Ko smo končali z delavnico smo se vrnili na zbiralno točko, kjer smo se razdelili po ognjiščih, v vsakem ognjišču smo bili 4 člani. Naša naloga je bila da si postavimo bivak. Eden iz vsakega ognjišča pa je odšel delat wc. Inštruktorji so nam skuhali večerjo. Po večerji smo slovesno odprli našo »črno« luknjo.

Naslednji dan smo se v ognjišču razdelili na 4 vloge (zeliščar, skrbnik za bivak, kuhar in »drvar«), te vloge smo vsak dan zamenjali. Zjutraj smo imeli telovadbo, nato pa je zeliščar šel malo na ogled, kakšne rastlince so užitne in zakaj so dobre. Ostali pa so poskrbeli za bivak. Tako kot prvi dan smo se razdelili v 2 skupini. V prvi so se učili o orientaciji (kako se orientirati brez kompasa, kaj je azimut, koliko korakov je 100m...). Drugi pa so odšli v gozd, kjer so se učili postaviti in pospraviti ogenj, kaj narediti, ko dežuje, in kako zakuriti ogenj s kresilom. Po dopoldanski delavnici smo si po ognjiščih skuhali kosilo, po kosilu pa smo delavnice obrnili.  Zvečer smo  preizkušali še sluh ali tip, odvisno od tega kaj smo imeli prvi dan.

Naslednji dan se je začel kot po navadi, le da je bil nekdo drug zeliščar. Po zajtrku smo se odpravili novim poučnim stvarem naproti. Prva skupina je imela vozlarstvo, kjer smo se učili vozle in njihove namene. Druga skupina je osvajala prvo pomoč, kjer so nam najprej razložili kaj moramo narediti z ranjencem, nato pa so nam še zaigrali in mi smo jim morali pomagati. Po dopoldanski delavnici smo se zamenjali. Zvečer je ena skupina odšla v savno, druga pa preizkušat svoj čut sluh. Po večernih delavnicah smo odšli k maši, saj je bila nedelja in Marijino vnebovzetje. Pred nami so bili še trije zanimivi in poučni dnevi.

Naslednji dan smo začeli enako kot drugi in tretji dan, le delavnice so bile različne, prva skupina so se učili vezav, drugi so imeli dendrologijo (prepoznavanje dreves in kakšen namen ima posamezno drevo). Popoldan smo se lotili testa vezav, saj smo postavljali zgradbe. Ena skupina je zgradila veliko gugalnico, druga zelo posebno vhodno zgradbo, tretja pa je naredila most.  Zvečer smo imeli obratne delavnice kot dan poprej.

Naslednje jutro smo se vsi zbudili malo v strahu,  saj je bil na vrsti prvi test. Pisali smo teorijo, ko smo odpisali smo dobili zemljevid in dobili točko, kamor smo se morali odpraviti. To je bil izhod za vsako ognjišče posebej. Postavili smo si bivak, si skuhali čaj in večerjo. Vsi smo se učili, saj smo imeli naslednji dan še drugi del testa, to je bila praksa. Ko smo vsi prišli nazaj na zbiralno točko smo takoj začeli s testi, vsak posebej. Ko smo vsi opravili ali ne opravili izpit, je bila svečana podelitev našitkov in priznanj.

Nekaj slik si lahko pogledate spodaj, več o ŽVN 1 in galerijo slik pa si lahko ogledate na tej povezavi.

Foto: Danijel Mrvoš

Galerija slik

Komentarji Ta objava ima 0 komentarjev. Komentarji so vidni le prijavljenim uporabnikom.